foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Brownies som piggar upp...lite extra

Publicerad 2017-01-09 11:37:00 i Receptbaser och matlagning


Jag har alltid varit övertygad om att choklad är nyttig och nu har jag ytterligare ett skäl att jubla.
Någon smart typ har skapat en browniemix med extra koffein som gör att man verkligen piggnar till för varje tugga man tar.  Mixen ger saftiga fräscha brownies som smakar perfekt, men istället för att slockna vid datorn blir man ett slipat geni och skriver som en blixt...som ni kanske märker.

Det finns massor med nytt godis som är laddat med koffein också, praktiskt att ha när minnet sviker och man känner att mörkret faller på så tidigt att man somnar stående i hissen på jobbet ( true story...) Jag faller lite för fräscha mintpastiller som man kan ha i jackfickan- Bawl Mints- med frisk smak som innehåller både Guarana och koffein med bruseffekt som Poprocks:



Gillar man tuggummi och behöver en rejäl spark därbak runt 14.00 så kan jag rekommendera Jolts Caffein Energy Gum där ett tuggumi motsvarar en burk cola med sin koffeinhalt, ett paket motsvarar 72 burkar cola fast utan alla kalorier.



För alla kakmonster finns nu kakor som är laddade med koffein- Buzz Strong Caffeinated Cookies. Fyra kakor motsvarar en kopp kaffe, och man skonar ju magen samtidigt som man får en rejäl dos koffein på köpet.



Om man är en chokladtok som jag kommer man nog fastna för Buzz Bites i en smart plåtburk som får plats i väskan. Varje bit motsvarar tre colaburkar eller en burk Red Bull- så man kan räkna med att vara på hugget om man har dem med sig på jobbet...


Jag tänker nog hamstra en hel del "supergodis" så jag klarar av kommande månader av mörker och snö.
Ni kanske tänker att det vore lättare att boka en resa till solen? Jo, fast det är ju fusk.....Julen är ju snart här! 

kolla in mer supergodis:
http://www.thinkgeek.com/caffeine/candy/bdc4/

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela