foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Vackra matbutiker gör mig glad

Publicerad 2009-03-17 14:14:00 i

När jag är ute och reser brukar jag ta en runda i den stad jag befinner mig i och kolla i matbutiker. Detta kan ta timmar i anspråk och kräver sköna skor och tålamod. Bäst är att man är ensam eller med någon som är lika lättroad över vackra produkter, snygg skyltning och fräsch display av frukt och grönt som jag ju är. Jag har lagt till en del länkar här till de butiker som jag fått lyckorus av, senast var på Whole Foods Market i Kensington i London. Min då 15-årige son utbrast:
- Det här är den vackraste matbutik jag någonsin sett.
Och det vill säga en hel del, han har nämligen släpats runt i många fina matbutiker redan som liten palt. ( i en sulky med bagel i ena handen och juicetetra i den andra) Gå in och titta själva, man blir så glad av vacker mat, eller hur?
Zabar´s är också ett ställe med vacker och rolig mat, massor med perfekta presenter ( kaffekorgar, godiskorgar mm), vem kan motså en present bestående av olika sorters kaffe,kaffepress,bullar och fina muggar...
Jga blir inte ledsen om jag får detta med posten...foto: www.zabars.com

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela