foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Vårens friska uppstickare är pepparmintsvatten

Publicerad 2010-01-07 13:08:05 i Receptbaser och matlagning


Metromint- en frisk fläkt bland alla källvattenprodukter

Efter all julmat och sötsaker känns det som munnen och magen behöver en lång vila från sött, klibbigt och stabbigt. Tycker jag i alla fall. Ser jag en till flaska julmust någonstans, skriker jag. Nåja, man får väl anse att det är mitt eget fel, och jag ska försöka vara lite duktig ett tag framöver. En ny dryck som jag fastnat för är ett källvatten, Metromint, med smak av mint och choklad. Den har flera fördelar- helt utan kalorier, socker eller tillsatser, med en lätt essens av kakao som är riktigt fräsch. Drycken finns i flera smaker; citron, körsbär, och apelsin.

Nu finns det gott om olika vitaminvatten från flera stora läsktillverkare. Så den marknaden är rätt mättad och man undrar vad det finns mer att tillföra egentligen. Just vitaminvatten har också nackdelen att den ger en surhet i munnen  som jag personligen inte gillar, det känns som man druckit juice eller saft, så jag skippar dessa helt och hållet. Därför är det kul att det kommer något som är lite annorlunda och vågat. Ett källvatten med peppermint ger en frisk andedräkt och är rätt skönt för magen om man ätit stark mat eller känner sig stressad.

Det ska bli kul att se hur fort Metromint blir succé i Norden. Mitt tips är att våren kommer att ha en lätt touch av Mintchoklad överallt...  

Kommentarer

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-01-28 18:50:14

Så den kommer alltså till Sverige nu?

Har saknat denna dryck sen jag var i Japan 2008.

Mmmm!

Postat av: emily gray

Publicerad 2010-01-29 19:02:46

Håll tummarna- den ska vara på gång!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela