foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Våren har kommit till Soho!

Publicerad 2009-03-22 12:07:49 i


foto: http://www.edseasydiner.co.uk/

Det finns egentligen ingen årstid då man inte kan ha superkul i London, och just nu när våren doftar så underbart och caféer öppnat sina gatuserveringar, så är jag helt förtrollad av stan.  Bor man centralt som i Soho, kan man vandra bort till Covent Garden, gå på bio på Leicester Square eller bara njuta av folkvimlet för att snabbt kunna ta sig hem och pausa lite.
Soho har massor med ställen jag är stammis på när jag är där, jag bor i en lägenhet ett stenkast ifrån The Groucho Club och gör alla mina inköp i butikerna som ligger på Old Compton Street, Dean Street och Wardour Street. Är man sugen på en riktigt bra hamburgare kan man lita på Ed's Diner på Old Compton Street, som har helt sanslösa milkshakes, skön miljö och personal som alltid är trevlig och hjälpsam. Innan jag går hem handlar jag mitt bröd på Paul, en fransk brödbutik med vansinnigt goda bröd och bakverk. Jag får alltid tips av personalen, de frågar vad man är sugen på och vilket bröd man brukar gilla. Frukost och lunch på Paul känns som en snabbvisit till Paris, n´est -ce pas??

 
foto: http://www.paul-uk.com/    

Längre ned på gatan hittar jag underbart kaffe,te och godis på Algerian Coffee Stores Ltd. Jag köper te från The Brabo, de gör lyxiga tepåsar i av alla möjliga slag och priset är så löjligt ( 35 kr för 50 påsar) att det är klart man köper med sig 2-3 paket hem. Jag kan rekommendera Jasmine och Lapsang, har dem alltid i mitt skåp hemma.

 
foto: http://www.algcoffee.co.uk/ 

Personalen på Algerian Coffees gör alltid en superduper (rejäl käftsmäll) kaffekopp till mig när jag är trött, de är duktiga och kunniga  med glimten i ögat. Sist jag frågade hur starkt kaffe expediten kunde fixa, svarade han:
- Gör jag den starkare än denna, blir den nog olaglig.
Det är lite svårt att motså Algerian Coffees kaffebrukar och presenter, allt är prisvärt och känns underbart gammaldags ( som ni redan förstått, är jag helt kär i fina burkar) så jag kan inte riktigt välja en burk när all är så fina.
Vilka underbara bekymmer man kan ha ibland...

 foto: http://www.algcoffee.co.uk/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela