foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Alla frågar efter Baconnaise..

Publicerad 2009-11-30 08:01:01 i Receptbaser och matlagning



Just nu när debatten om julskinkans vara eller inte vara är som mest laddad, kan man käka sitt bacon med gott samvete- utan att ens käka bacon. Jag snubblade över produkten Baconnaise för ett tag sedan, får många mail av folk som tårögt längtar efter sin BLT- macka gjord på Baconnaise - fast man skippar ju bacon eftersom det finns små goda baconchips i burken ovan. Vad är det alla tjatar om? Det är majonnäs med smaksättning av bacon, rökta bitar Bacobits som är helt vegetariska- så här har ingen liten gris offrat sig alls för din skull. Bacobits är för övrigt de små crispiga vegochipsen som man brukar få på Pizzahuts salladsbuffé.




Självklart finns det popcorn med baconsmak- hela företaget J&D's bakom produkterna lever på att ladda allt med baconsmak.
Vill man smaksätta omeletten eller dressing med baconsmak, finns det nu Baconsalt - helt vego men det smakar verkligen bacon. Man kan välja mellan flera varianter, original, cheddar, jalapeño  och hickory.






Med mottot " Everything should taste like bacon"  menar företaget J&D's att man inte klarar sig en enda dag utan bacon, fast när man börjar gå så långt att man hävdar att det till och med är gott på glass då backar jag. Fast jag kan gott förstå om man ska vara lite nyttig och kryddar med baconsalt i maten för att skippa onödigt fett...
Jag tror att Baconnaise och Baconsalt kommer att bli stora här, då blir min kompis glad- han släpar hem sin Baconnaise från USA alldeles själv och hoppas att räddningen är nära.
Tills vidare får han vara rädd om den sista burken han har kvar över julen...
Läs mer på:
www.baconnaise.com


Kommentarer

Postat av: Gisli

Publicerad 2010-12-25 19:45:54

Nu börjar detta bli lite större i USA, kanske er chans att importera detta till Sverige så att den svenska marknaden kan börja bli sugen på detta, något jag skulle vilja testa är Cheddar Bacon salt, det ultimata på hamburgaren :)

http://baconsalt.3dcartstores.com/JDs-Cheddar-Bacon-Salt_p_45.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela