foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Nu kan man unna sig lite extra..

Publicerad 2010-08-29 10:37:04 i Receptbaser och matlagning


Visst är det kul att favvo-läsken blivit lite nyttigare....

För alla er som älskar klassiska amerikanska läskedrycker så finns nu Cherry Coke, Vanilla Coke helt utan kalorier. Vad skönt att man kan unna sig lite extra utan att behöva oroa sig för en massa onödigt socker.
Cherry Coke är en variant av colasmaker som påminner lite om fruktgodis, och är man galen i allt med cherrysmak så är detta en given hit. Vanilla Coke har blivit gigantiskt poppis i Sverige, den säljer slut överallt, så jag tror att många VC-fans som vill tänka på figuren kommer att bli lyckliga över att det finns dietversionen nu.
Just nu är jag särskilt sugen på en t-shirt med Cherry Coke-loggan på:




Mountain Dew är en läsk som jag drack redan som liten, den hade en speciell citrus smak som alla snowboard och skateboardåkare fastnade för många år senare. Nu har den kommit i en renare version utan färgämnen med ny citron/lime-smak. Den nya burken i bilden ovan är en riktig avstickare från den klassiska versionen:



Mountain Dew syns i många sammanhang, bland annat så är de huvudsponorer av Dew Tour som är mästerskap i Skateboardåkning som syntes bl.a på Eurosport häromveckan.



Några av de mest kända graffitikonstnärerna i Usa har varit med och tagit fram en limited edition Mountain Dew-flaskor i en konstsatsning som hette Mountain Green Label Art. Flaskorna är bland de snyggast jag sett- tänk er att ha kylen full med dem:



Här är mina favoriter...

Det är rätt häftigt att läsk kan inspirera till så mycket härlig design och coola sporter. Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig när jag var liten och såg Mountain Dew-reklamen där kopplingen till sport är lika med noll..nåja, skytte kanske...



Jag minns när Mountain Dews reklamjingel spelades på tv och radio i Usa, det lät som om en äkta Hillbilly sjöng den:

O, they call it that good ole mountain dew
An' them that refuse it are few
I'll hush up my mug, you can fill up my jug
With some good ole mountain dew

Man kan lugnt påstå att mycket har hänt med den Hillbillyn, han växte nog upp och blev en skaterboy..

Kommentarer

Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Publicerad 2010-09-10 16:34:02

Vet du vart man kan hitta chocolate chips här i sverige??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela