foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Cupcakes för riktiga män

Publicerad 2010-07-24 14:26:06 i Receptbaser och matlagning


Cupcakes från Butch Bakery i New York

Nu när begreppet Cupcakes är större än någonsin så har ett företag i New York hakat på trenden och skapat bakverk för karlar som kanske tycker att det är smula fjantigt med tjejiga bakverk. Butch Bakery startades av bl.a David Arrick, en företagsjurist på Wall Street som sadlade om när börsen gick åt pipan. David tycker att killar behöver egna cupcakes med grabbiga smaker och stram dekor- han lessnade på alla slisksöta rosa bakverk som nästan gjort honom illamående. Så David tog saken i egna händer och skapade Butch Bakery:

- För mig är Butch Bakery.... macho möter smörkräm!

De nya maskulina cupcakes David skapat har hundtandsrutor, kamouflagemönster, skotskrutiga mönster och marmorerat som ett lock på de många fyllningar som erbjuds. Gillar man rom och choklad, vaniljkräm gjord på exklusiv vaniljstång från Madagaskar, saftig kaka indränkt med likör, lönnsirap och knäck, så har man hittat hem med dessa underverk till kakor. Varje cupcake är framtagen av ett team som kritiskt granskar hur smakerna upplevs, och det är givtevis män som avgör om det blir cupcakes av ett recept. Så klart har varje cupcake en sådan unik smak att man antingen trillar dit totalt eller inte fattar grejen alls. Jag menar, bara en man kan tycka att chokladganache fungerar med bacon...I guess you have to be a guy to get it...

Just nu kan man få dem leverade hem om man bor i Manhattan, Brooklyn eller Queens (men jag då???) och snart räknar David Arrick att det ska finnas en butik mitt i New York där man välja och vraka bland Butch Bakerys knasiga godsaker. Jag vet vart ska när jag är NYC med andra ord...

Det finna andra som gör galna häftiga cupcakes i New York, många av dem har blivit supertrendiga efter det att man sett dem i bl.a Sex and the City. Deras pastelfärgade bakverk har främst vänt sig till kvinnor. På Magnolia Bakery kan man välja mellan ett dussintals fyllningar på lika många olika sorters muffins.


Magnola Bakerys pastellfärgade cupcakes

Baby Cakes i NYC och Los Angeles gör massor med cupcakes , cookies och brownies med grymma tryffelfyllningar och är extremt kändistätt - många lämnar lovord på deras blogg. Nu har de till och med en kokbok för alla som älskar att baka amerikanska bakverk och vill lyckas med egna fyllningar och frostings:


Supermodellen Agyness Deyn sitter på Baby Cakes varje dag och fikar och har till med döpt om stället till sitt "kontor". Hon älskar deras godsaker och jag önskar att jag var som Agyness - med hennes ämnesomsättning skulle jag nog också unna mig ett par cupcakes om dagen...


Kolla in mera om Cupcakes:
www.butchbakery.com
www.babycakesnyc.com
www.magnoliabakery.com

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-17 18:02:52

Dom var verkligen maskulina dom där cupcakes med militär-motiv! Riktigt coola!



Kram Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela