foodhappy

Välkommen hit för inspiration, tips och matglädje!

Ännu vassare nyttigheter från Hu2 Design London

Publicerad 2010-11-01 18:08:36 i Receptbaser och matlagning


Såja...där var den ju!

Är du en vimsmaja som ständigt undrar var vinöppnaren är så kan du göra livet
lite lättare för dig själv med denna fina gnuggis från Hu2 Design som påminner dig hur viktigt det är att :
A. Hålla kolla på öppnaren
B. Kunna konsten att använda den
C. Veta skillnaden mellan flaska och kork

Ett par flaskor senare kan du börja få för dig att det springer små skojiga gnagare runt i lyan, och då är det inte mer än rätt att de får ett eget fint boende med hjälp av denna fina lilla koja...


Mus får eget hus..

När sedan barnen börjar tjata om hund, hamster, marsvin, ny mobil och egen bil- hälsa dem glatt att det ska de få när grisar börjar flyga....
För att förtydliga detta, sätt upp bilder på flygande grisar på lämpiga ställen i ditt hem:


When pigs fly...I will buy you your own dog..

Avslutningsvis, om barnen tjatar mycket - lär dem lite eco-vett och påminn dem att miljön och plånboken mår bra om de kommer ihåg att släcka lampor, dra ut laddare, stänga av datorer och tv-apparater.
Med hjälp av bilden nedan blir det glasklart:



Såja, det var ju vinöppnaren som drog igång alltihopa!

För mer info kolla:
http://www.hu2.com/store/




Kommentarer

Postat av: Adisgladis

Publicerad 2011-02-01 13:12:42

Tack för tipset! Nu finns Hu2-designs väggklistermärken att köpa i min webbshop. De som påminner dig att släcka ljuset efter dig.



http://www.adisgladis.se/varumarken/hu2-design

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-05-07 10:48:31

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily Gray

[email protected] www.grays.se www.mynewsdesk.se/pressroom/grays

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela